Frakt och leverans

Var är min beställning?

Beställningar sorteras beroende på lagersaldo för den produkt du har beställt. Det kan ta upp till 1 arbetsdag från att beställningen registreras tills den behandlas. 

Lagerförda varor har en leveranstid på cirka 1–3 arbetsdagar

De skickas normalt samma arbetsdag om du beställer före klockan 09.00. Leveranstiden kan variera beroende på leveransadress. Förseningar hos Bring och PostNord kan uppstå vid oförutsedda händelser och hög belastning. Beställningar efter klockan 09.00 skickas nästa dag. 

 

Hur du kontrollerar uppdaterat leveransdatum för förhandsbeställningar

Om du har förhandsbeställt en vara kan du kontrollera det uppdaterade beräknade leveransdatumet genom att klicka på din beställning i orderöversiktenFrån det att varan skickas från vårt lager tar det normalt 1–3 arbetsdagar innan produkten anländer till önskad leveransadress. Vid eventuella förseningar kommer datumet på denna sida att uppdateras. 

OBS! Det kan ta upp till 4 timmar efter beställning innan detta datum syns på ordersidan. Det beräknade leveransdatumet vid beställningstillfället ser du i röd text i orderbekräftelsen som skickas till dig via e-post. Om du har köpt en lagerförd vara kommer det inte att finnas någon röd text i orderbekräftelsen, och produkten skickas från vårt lager inom en arbetsdag. För att se var ditt paket befinner sig kan du följa spårningsnumret som du får via e-post. Kontrollera skräppostmappen om du inte hittar mejlet i inkorgen.

Vid ytterligare frågor, kontakta kundservice.

Hur spårar jag mitt paket?

Vår organisation använder Posten/Bring som sitt föredragna fraktbolag. Efter att försändelsen har packats noggrant och är redo för utskick, kommer du att få ett e-postmeddelande inom en arbetsdag med en spårningslänk. Observera att spårningen för tillbehör och reservdelar som skickas som brevpost kan ha färre uppdateringar.

fick inte allt, FAQ

Om du endast har fått delar av ditt paket kan detta bero på två orsaker.

  1. Delar av din leverans finns inte i lager. Du kan enkelt verifiera tillgängligheten genom att söka upp produkten på vår hemsida och kontrollera lagerstatus. Om produkten inte finns i lager kommer förväntat leveransdatum att visas under "lägg i varukorg". Resten av din beställning skickas så snart produkten är tillgänglig.
  2. Om produkten finns i lager kan det ha uppstått ett fel i packningsprocessen. Vänligen informera vår kundtjänst om detta, så ser vi till att skicka den saknade produkten.

Vänligen kontakta oss om du saknar varor i ditt paket och din order inte har delats upp. Vi finns här för att hjälpa dig vidare.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från postkontoret?

Om du vill skjuta upp hämtningen av ditt paket men inte har möjlighet att göra det inom den ursprungliga hämtningsfristen, rekommenderas det att du kontaktar det aktuella postkontoret för att förlänga liggetiden.

Observera att om paketet inte hämtas inom den ursprungliga hämtningsfristen kommer det att returneras till oss, och fraktkostnader tillkommer vid registrering i butik. Om du fortfarande vill ta emot paketet kan du enkelt beställa en ny frakt genom vår kundservice.

Jag har beställt frakt, men vill hämta ut i butik. Är detta möjligt?

Nej, eftersom beställningarna packas löpande. Undantag gäller för förhandsbeställningar och situationer där du är i butik, men din beställning ännu inte har mottagits och aktiverats på lagret. Om du vill justera leveransmetoden för din förhandsbeställning, ber vi dig vänligen kontakta oss i god tid innan varan anländer till lagret. Alternativt kan du använda vår livechatt på webbplatsen för snabb respons – du hittar chattbubblan längst ner till vänster. Detta rekommenderas särskilt om du vill göra ändringar i en order som ännu inte har skickats.

Jag har förbeställt, var kan jag kontrollera leveranstiden?

Vid beställning av en förhandsorder kommer den förväntade leveranstiden att visas precis under köpknappen på produktsidan. Detta datum anger när varan beräknas anlända till vårt huvudlager. Det är alltså detta datum som gäller för produkten vid tidpunkten då du lägger en förhandsbeställning. Från det att produkten skickas från oss tar det cirka 1–3 arbetsdagar innan den levereras till dig enligt vald fraktmetod. Du kan själv kontrollera det uppdaterade leveransdatumet för din förhandsorder genom att följa anvisningarna nedan.

Om det skulle uppstå förseningar på mer än 3 arbetsdagar uppdateras leveransdatumet och du kommer att bli kontaktad av oss. Vid beställning är det inte möjligt att få en produkt före datumet som anges på produktsidan, eftersom det då inte finns några produkter tillgängliga i lager.

Jag har inte fått någon spårning, vad gör jag?

  1. Kontrollera status på din order och se om produkten har skickats.
  2. Kontrollera skräppostmappen i din inkorg, det är möjligt att mejlet med spårningsnummer har hamnat där.
  3. Kontrollera om e-postadressen som är registrerad på din order är felaktig. Om så är fallet och orderstatus är "Skickad", har ditt paket skickats och är troligen på väg till dig. Du kommer att få en avisering via SMS när paketet anländer till ditt valda utlämningsställe (närmaste postombud eller din hemadress).
  4. Om fel e-postadress och/eller telefonnummer har registrerats, kontakta vår kundservice.
  5. Om rätt e-postadress och/eller telefonnummer är registrerade men du fortfarande inte har fått ett spårningsnummer, kan vi hjälpa dig att hitta det. Kontakta vår kundservice.